SEKTÖREL BİLGİLER

AVM Endeksi

AVM Endeksi
Aralık’ta AVM Ciro Endeksi yüzde 6,7 artarken, 2016 yılı endeks artışı yüzde 7,1

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research Company tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Aralık ayı sonuçları ve 2016 değerlendirmesi açıklandı. Raporu değerlendiren Prof. Dr. Emre Alkin; “Ziyaretçi sayısı gerilerken ciroların yükselmesi, ziyaretçilerin AVM’leri ‘çözüm’ olarak değerlendirdiğini ortaya koyuyor” şeklinde konuştu. Her ay düzenli olarak yayınlanan AVM Endeksi’ne göre ciro endeksi 2016 yılının Aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,7 oranında artarak 239 puana ulaştı. Bu rakam, enflasyondan arındırıldığında ise ciro endeksinin Aralık 2016 döneminde yüzde 1,8 oranında düştüğü görüldü.

 
Ciro Endeksi Türkiye Geneli (son güncelleme 07 Şubat 2017)

AVM endeksi 2016 sonuçları, endeksin 2015 yılına oranla yüzde 7,1’lik bir artışla 195 puana yükseldiğini ortaya koydu.

 
Yıllara Göre Ciro Endeksi (son güncelleme 07 Şubat 2017)

AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar, Aralık 2016’da 913 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 1.072 TL, Anadolu’da ise 806 TL olarak gerçekleşti. AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m²) verimliliği 2016 yılında 744 TL olarak gözlemlendi. Bu oranın 2015 yılı ile karşılaştırılması ise 2016 yılında m² verimliliğinde yüzde 5,5’lik bir artış kaydedildiğini gösterdi. Verimlilik, 2016 yılında İstanbul’da yüzde 3,3 artışla 836 TL; Anadolu’da ise yüzde 7 artışla 682 TL oldu.

 
Ciro Verimlilik Endeksi (son güncelleme 07 Şubat 2017)
 
Yıllara Göre (son güncelleme 07 Şubat 2017)
 
Kategoriler Bazında Ciro Endeksi (son güncelleme 07 Şubat 2017)

Ayakkabı ve çanta tutkusu ciroyu artırdı... Geçtiğimiz yılın Aralık ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Aralık döneminde endeks yüzde 6,7’lik artış gösterdi. Kategoriler bazında en yüksek ciro artışı ise ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 23’lük artışla yaşandı. Hipermarket kategori ciroları geçtiğimiz yıla oranla yüzde 13, giyim kategori ciroları yüzde 13, yiyecek ciroları yüzde 7, teknoloji kategori ciroları yüzde 4 artış kaydederken AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisinde ise yüzde 2’lik düşüş yaşandı.

 
Ziyaret Sayısı Endeksi (son güncelleme 07 Şubat 2017)

AVM ziyaret sayısı, 2015 yılı ile karşılaştırıldığında 2016 yılında yüzde 1,9 oranında düşüşle 102 puan olarak gerçekleşti. İstanbul’da ziyaret sayısında 2016 yılında değişim yaşanmazken Anadolu’da yüzde 4,2 oranında düşüş kaydedildi.

 
Yıllara Göre m2 Ciro (TL) (son güncelleme 07 Şubat 2017)

AVM Endeksi sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü; AVM Endeksi Aralık ayı sonuçları ve 2016 yılı değerlendirmelerini paylaşan AYD Başkanı Hulusi Belgü; “Yaşanan birçok olumsuz olaya rağmen endeksimiz Eylül ayından beri yeniden artışa geçti. Kasım ayındaki yüzde 6,9’lik artış sonrası Aralık ayındaki yüzde 6,7’lik artış gelecek dönemler için umut verici gözüküyor. Yıl bazında değerlendirdiğimizde ise son yıllarda, hatta 2014’de %14 civarında gerçekleşen hızlı artış 2016’da %7,1’lik olarak gerçekleştiğini gözlemliyoruz. 2016’da bu artış az da olsa uzun süredir ilk defa enflasyonun altında bir artış gerçekleşmesi dikkat çekici. Kategoriler bazında yıllık karşılaştırma ise öncelik ayakkabı, hipermarket ve giyim olmak üzere gelişimini koruyor” dedi.

©2017 AYD.org.tr   Her hakkı saklıdır.