AVM Endeksi
Eylül 2023

Eylül 2023 Döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Nominal Olarak Yüzde 84,3 Arttı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği(AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Eylül 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 84,3 oranında artarak 2134 puana yükseldi. Eylül 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 61,53 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

Eylül 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ağustos 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 1,2 oranında artış göstererek 2134 puana yükselmiştir.

AVM Endeksi verileri üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 87,2 oranında artış göstererek 2023 üçüncü çeyrek döneminde 2031 puana yükseldi.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Eylül ayında Türkiye genelinde 8.135 TL iken İstanbul’da 9.916 TL, Anadolu’da 6.948 TL olarak gerçekleşmiştir.

Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 87,2’lik bir artış yaşanmıştır. 2023 yılı üçüncü çeyrekte metrekare verimliliği 7987 TL şeklinde gerçekleşmiştir.

Kategori Bazında Ciro Endeksi

Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Eylül ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 113,2 ile teknoloji kategorisinde görülmüştür. Yiyecek içecek kategorisinde yüzde 87,9, diğer kategorisinde yüzde 85,8, hipermarket kategorisinde yüzde 77,4, giyim kategorisinde yüzde 75,1 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 70,2’lük bir artış yaşandığı görülmektedir.

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Ağustos 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 11,2, ayakkabı kategorisinde yüzde 3,5, giyim kategorisinde yüzde 1,3 ve hipermarket kategorisinde yüzde 1,2’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Eylül 2023 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 10,97’lik bir artış ile 91 puana yükseldi.

Eylül 2023 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ağustos 2023 ile karşılaştırıldığında yüzde 3,19 oranında bir azalış olduğu gözlemlendi.

Ziyaret sayısı endeksinde üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 10’luk bir artış olduğu gözlemlenmiştir.

Diğer İçerikler

DAHA FAZLA